HYUNDAI ACCENT 1.5 ATİKER GOLD LPG AYARI DEĞERLER OBD

Konusu 'ATİKER LPG AYARI VE ATİKER LPG PROGRAM ANLATIMLARI' forumundadır ve karaefe tarafından 21 Eylül 2015 başlatılmıştır.

  1. karaefe

    karaefe LPG-C04a Pro Brc Kullanıcısı

    Katılım:
    16 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    269
    Beğenilen Mesajları:
    46
    Merhaba en son öneriler üzerine 2mm olan nozzle larımı 2.2mm yapıp kalibrasyon yaptım haritalar aşağıda bundan sıonra ne gibi ince ayar yapmalıyım.Bilgilendirirseniz sevinirim.Saygılarımla..Bu arada aracta herhangi bir problem yoktu sadece arada kalkıslarda ufak bir tekleme hissediyordum o kadar.Yakıt durumuda makuldu 180-200 krş şehir dışında.son ayarlardan sonraki yakıt durumu ne olacaktır?


    gazbnzn.jpg gazbnzn.jpg genel ayar.jpg grnm.jpg grnm.jpg map1.jpg
     
  2. karaefe

    karaefe LPG-C04a Pro Brc Kullanıcısı

    Katılım:
    16 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    269
    Beğenilen Mesajları:
    46
    Cevap yok mu :( :(
     
  3. powerkırk3

    powerkırk3 UZMAN

    Katılım:
    17 Kasım 2011
    Mesajlar:
    2.191
    Beğenilen Mesajları:
    2.311
    çarpan tablosunun 8 ms satırındaki değerleri kopyalayıp 10 12 14 16 18 satırlarına yapıştırmanız yarımdan sonraki ve tam gaz durumunda performansınızı iyileştirecektir.
     
  4. maycicek

    maycicek UZMAN

    Katılım:
    22 Nisan 2013
    Mesajlar:
    2.607
    Beğenilen Mesajları:
    864
    lpg süreleri hala yüksek.


    araç lpg de çalışırken, basıncı 1.3-1.4 bara kadar açıp, tekrar kalibrasyon yapmanı öneririm.

    LPG süreleri, rölantide iken 4 ms altına düşmeli, mümkünse 3.5 ms yaklaşırsa iyi olur.

    1.3-1.4 bar arası yeterli olacağını düşünüyorum.
     
    Adanalı01 bunu beğendi.
  5. karaefe

    karaefe LPG-C04a Pro Brc Kullanıcısı

    Katılım:
    16 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    269
    Beğenilen Mesajları:
    46
    Tek tek deneyip sonuçları paylaşacağım teşekkür ederim peku bar basıncını yükseltirken sonra çarpan değerleri nasıl olmalı
     
  6. maycicek

    maycicek UZMAN

    Katılım:
    22 Nisan 2013
    Mesajlar:
    2.607
    Beğenilen Mesajları:
    864
    çarpandan ziyade, lpg enjeksiyon süresi, rölantideyken, ısınmış motorda, klima farlar kapalı, 3.5 -4 ms arasında olsun.

    sizde 4.9 ms civarında.
     
  7. karaefe

    karaefe LPG-C04a Pro Brc Kullanıcısı

    Katılım:
    16 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    269
    Beğenilen Mesajları:
    46
    ayar2.jpg

    abi, dediğini uyguladım sonuç resimlerde..bekliyorum acil cevaplarını..
    ayar1.jpg
     
  8. maycicek

    maycicek UZMAN

    Katılım:
    22 Nisan 2013
    Mesajlar:
    2.607
    Beğenilen Mesajları:
    864
    [​IMG]

    tamam şimdi değerler daha iyi.

    bu noktada yapacağımız bir değişiklik, 8 ms satırını tamamen tarayıp, CTRL+C tuşlarına basın.

    sonra 10 ms satırının, soldaki ilk noktasına tıklayıp seçin, sonra ctrl+v tuşlarına basın.

    bu şekilde 8 ms satırındaki değerler, 10 ms satırına aynen girilmiş olacak.

    benzer şekilde 12-14-16-18 ms satırlarına 8 ms satırındaki değerleri girin.
     
  9. maycicek

    maycicek UZMAN

    Katılım:
    22 Nisan 2013
    Mesajlar:
    2.607
    Beğenilen Mesajları:
    864
    birde parametrelere göre, deviri enjektör bağlantısından okuyor.

    devir bağlantısını, bobinden yapmaları daha sağlıklı olacaktır.

    benim aracımda da enjektörden devir okurken, aracım LPG de çalışırken benzin harcamaktaydı.

    bobinden devir bağlantısı yaptırdım.
     
  10. karaefe

    karaefe LPG-C04a Pro Brc Kullanıcısı

    Katılım:
    16 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    269
    Beğenilen Mesajları:
    46
    suanda arac basnda değilim en son fotoları yukledim ve yola cıktım malesef :( bu dediklerinizi aynen kopyalayıp saklıyorum en kısa zamanda(sömestir tatili) uygulayacağım.teşekkurler
     
  11. maycicek

    maycicek UZMAN

    Katılım:
    22 Nisan 2013
    Mesajlar:
    2.607
    Beğenilen Mesajları:
    864
    rica ederim, problem yok.

    şu an alt yapı olarak iyi duruma geldi.

    1-2 ufak müdahale ile son haline gelir.

    zaten ondan sonra müdahale etmeye gerek yok, OBD li sistem sağolsun :)
     
    karaefe ve Necmi Işıklı bunu beğendi.
  12. karaefe

    karaefe LPG-C04a Pro Brc Kullanıcısı

    Katılım:
    16 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    269
    Beğenilen Mesajları:
    46
    teşekkurler abi... son bilgiler ışığında ne düşünüyorsun bar basıncı düşmeli mi?
     
  13. maycicek

    maycicek UZMAN

    Katılım:
    22 Nisan 2013
    Mesajlar:
    2.607
    Beğenilen Mesajları:
    864
    ben hiç sıkıntısını görmedim ama nozzle büyütüp, basıncı düşürmenin zararı da olmaz.

    önemli olan süreler.
     
  14. karaefe

    karaefe LPG-C04a Pro Brc Kullanıcısı

    Katılım:
    16 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    269
    Beğenilen Mesajları:
    46
    şuan ki sürelerim iyi o zaman ufak bir kaç ayarla son seklini versem yeterli?
     
  15. maycicek

    maycicek UZMAN

    Katılım:
    22 Nisan 2013
    Mesajlar:
    2.607
    Beğenilen Mesajları:
    864
    uygun olacağını düşünüyorum, OBD sistemi aktif çalıştığı için sürekli bir müdahaleye gerek yok.
     
    karaefe bunu beğendi.
  16. karaefe

    karaefe LPG-C04a Pro Brc Kullanıcısı

    Katılım:
    16 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    269
    Beğenilen Mesajları:
    46
    tekrardan merhabalar
    murat bey yakında 15 gün tatil geliyor.Önerilerinizi aynen uygulayacağım.Basınçla oynamayacağım ama oynamama gerek var mı? son düşünleriniz neler?deneyimlerinize göre bir değişiklik oldu mu?:)
    Saygılarımla....
     
  17. maycicek

    maycicek UZMAN

    Katılım:
    22 Nisan 2013
    Mesajlar:
    2.607
    Beğenilen Mesajları:
    864
    aracın çalışmasında bir sıkıntı yoksa basınca müdahaleye gerek yok, sadece yukarıda yazdığım önerileri uygulayabilirsin.
     
  18. karaefe

    karaefe LPG-C04a Pro Brc Kullanıcısı

    Katılım:
    16 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    269
    Beğenilen Mesajları:
    46
    :S sanırım yoktur.aynen uyguluyorum sonucları buradan yazarım yine teşekkurler..
     
  19. karaefe

    karaefe LPG-C04a Pro Brc Kullanıcısı

    Katılım:
    16 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    269
    Beğenilen Mesajları:
    46
    1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg 6.jpg an itibariyle tüm ayarları bu şekilde yaptım.tavsiyelerinizi de aynen uyguladım.map da ki 8ms değerlerini 10-12-14-16 ve 18 değerlerine uyguladım ve çıktım.herhangi bir yere kaydet diyor muydum?
    yorumlarınız nelerdir? yapmam gereken baska bir sey var mdır? Saygılarımla...
    not: fotoların sırası düzensiz oldu özür diler,affınıza sıgınırım :)
     
  20. karaefe

    karaefe LPG-C04a Pro Brc Kullanıcısı

    Katılım:
    16 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    269
    Beğenilen Mesajları:
    46
    foto devam.. 7.jpg 8.jpg
     

Sayfayı Paylaş